جهت استفاده از تمامی امکانات تارنمای انجمن (ایجاد موضوع،دانلود فایل و ...) لازم است،عضویت یک ساله را خریداری فرمائید. برای این کار مبلغ 50 هزار تومان را به کارت 6221061059143315 واریز نموده،سپس نام کاربری خود را به شماره 09128921121 ارسال کنید. 01-07-1402


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عنوان پروژه:حمل و نقل پايدار در سيستمهاي شهري: كاربرد مدل رياضي براي بررسي رويداد پدي
#1
چکیده:سیستم حمل و نقل در شهر امکان جابجایی و دسترسی برای ساکنان شهر فراهم می کند.افزایش فعالیت های اقتصادی – اجتماعی باعث افزایش تقاضای سفر و به دنبال آن افزایش بکارگیری وسایل نقلیه در یک سیستم شهری می گردد.لازمه ی حفظ پایداری و پویایی در سیستم حمل و نقل تخصیص منابع بیشتر و یا کنترل منابع موجود برای ممانعت از نزدیک شدن سیستم به حالت بحرانی می باشد.ناپایداری در سیستم حمل و نقل شهری هنگامی روی می دهد که تقاضای سیستم از عرضه آن بیشتر شود.هدف این مطالعه بیان شرایط این ناپایداری است.در این راستا شبکه خیابانی شهر مشهد به عنوان مورد پژوهشی مورد مطالعه قرار گرفته است.برای برآورد تقاضا از مدل های ریاضی با توجه به فرایند چهار مرحله ای براورد تقاضای سفر (تولید و جذب سفر،توزیع سفر،انتخاب وسیله،و تخصیص ترافیک)استفاده می شود.تقاضای سفر با فرض توزیع نرمال به شبکه تخصیص داده می شود.عرضه سیستم با ایجاد تغییرات تصادفی در شبکه ساخته شده برای شهر مورد مطالعه و شبیه سازی جریان ترافیک در آن،ساخته می شود.با استفاده از مدل تخصیص ترافیک،رفتار شبکه زیر بار تقاضا با شاخص هایی مانند سرعت متوسط در شبکه،زمان سفر در شبکه ،تقاضای پاسخ گفته شده در شبکه (ستانده شبکه) ،و دسترسی در شبکه،مورد ارزیابی قرار می گیرد.نمودارهای سرعت متوسط شبکه – ستانده شبکه،و شاخص دسترسی شبکه – ستانده شبکه ،برای بیان بهتر روند مورد مطالعه ارائه شده و مورد بررسی قرار می گیرند.نمودارهای سرعت متوسط شبکه – ستانده شبکه همانند نمودارهای نظیر گرین شیلدز برای یک قطعه از بزرگراه است.در شرایطی از عرضه و تقاضای سیستم حمل و نقل که در آن تقاضای سفر به ظرفیت شبکه نزدیک می شود،رفتار شبکه بی نظم ،آشفته و غیر قابل پیش بینی است.این رفتار آشوبناک در مقابل تعریف پایداری در این مطالعه قرار دارد.چون ستانده شبکه در انجام پایان نامه به صورت سری زمانی است،برای بررسی وقوع آشوب از میزانی شبیه نمای لیاپانوف استفاده شد.از آنجا که بیشینه ی تغییرات ستانده شبکه در بیشینه مقدار ستانده شبکه روی می دهد ، از این تقاضا برای بررسی آشوب در سیستم استفاده گردید.مقدار مثبت شاخص مشابه نمای لیاپانوف وجود آشوب در شبکه را برای این تقاضا تایید می کند.

کلیدواژه ها:حمل و نقل پایدار،حمل و نقل شهری،آشوب،توابع گرین شیلدز.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقشه میشل اکو شار برای محله اودلاجان تهران فردین آژغ 0 12,841 ۰۸-۲۱-۱۴۰۱، ۱۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: فردین آژغ
  نحوه ی ایجاد نقشه لفاف فضایی idanazari 0 1,784 ۰۸-۰۶-۱۳۹۸، ۰۲:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: idanazari
  مشکل licence cesc723 5 2,841 ۰۲-۱۸-۱۳۹۷، ۱۲:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: فردین آژغ
  نقشه زون بندی ایران به تفکیک شهرها در سطح تقسیمات سیاسی دهستان naserkharaghani 4 10,893 ۰۱-۱۶-۱۳۹۷، ۱۰:۵۰ ب.ظ
آخرین ارسال: HASI
  فرمول محاسبه نرخ رشد جمعیت در اکسل samaneh 2 11,848 ۱۲-۲۸-۱۳۹۶، ۱۱:۵۹ ق.ظ
آخرین ارسال: panizan
  ترتیب قرارگیری فیلدها در جدول Attributs kobrazahed 9 8,903 ۰۱-۳۰-۱۳۹۶، ۱۲:۰۶ ق.ظ
آخرین ارسال: erfankt19
  محاسبه تعداد تقاطعات cesc723 3 2,911 ۰۱-۲۹-۱۳۹۶، ۱۰:۳۳ ق.ظ
آخرین ارسال: erfankt19
  جی ای اس و طرح هادی روستایی kobrazahed 13 9,675 ۱۲-۱۴-۱۳۹۵، ۰۲:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: ashkan.sha
  ERDAS IMAGINE 2014 gisrssat 3 3,571 ۰۷-۰۴-۱۳۹۵، ۰۴:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: nafastali
  کمک toluyan 0 1,756 ۰۳-۰۷-۱۳۹۵، ۰۹:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: toluyan

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

برای عضویت در خبرنامه جی آی اس ایمیل خود را وارد نمایید:

Delivered by خبرنامه جی آی اس