انجمن جی آی اس (GIS)

نسخه‌ی کامل: اشنایی با Jack Dangermond
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اشنایی باجک دنجرموند موسس شرکت Esri

شرکتEsri مخفف (Environmental Systems Research Institute) یک شرکت بین المللی تولید کننده نرم افزارهای مرتبط با داده های مکانی می باشد، که در حال حاضر ازمحصولات این شرکت بیش از یک میلیون کاربر در بیش از 350000 شرکت و سازمان در دنیا استفاده می کنند، در بین استفاده کنندگان آن اسامی سازمان های فدرال و سازمان های مسئول تهیه نقشه در بیش از 50 ایالت آمریکا به چشم می خورد. دفتر مرکزی این شرکت در رد لندز کالیفرنیا آمریکا قرار دارد این شرکت دارای 10 دفتر در ایالات متحده می باشد و دارای 80 نمایندگی در خارج از ایالات متحده می باشد و لازم به ذکر است که این شرکت در بیانه ای اعلام کرده است که نام این شرکت ez-ree تلفظ می شود.
شرکت Esri با استفاده از محصولات خود توانسته که حدود 40 درصد از بازار نرم افزار های GIS دنیا را در اختیار بگیرد. مدیر آن که پسر یک مهاجر آلمانی می باشد، شخصی بنام آقاي جک دنجرموند می باشدکه با کمک همسر خود این شرکت در سال 1969به عنوان یک شرکت مشاور کاربری زمین تأسیس کرد.
آقای دنجرموند جزو 20 نفر از پولدارترین افراد آمریکا در دنیای تکنولوژی می باشد،و نفر 61 در لیست پولدارترین افراد جهان می باشد، آقاي جک دنجرموند علاوه بر تحصیلات دانشگاهی خود دارای 13 دکترای افتخاری از دانشگاه های مختلف دنیا می باشد.آقای دنجرموند در سال 2010 میلادی در سنگاپور توانست برنده Global Citizen Award 2010 شود و مدرک خود را از دست دکتر عباس رجبی فرد(رئیس ایرانی تبار دپارتمان SDI دانشگاه ملبورن استرالیا و رئیس مرکزSDI جهانی) دریافت نماید.