انجمن جی آی اس (GIS)

نسخه‌ی کامل: مکانیابی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام من در مورد مراحل مکانیابی توسط جی ای اس طبق روش ahp در مورد مکان یابی محل های دفن زباله سوال داشتم البته مقاله های مربوط به این موضوعو خوندم در مورد انجام مراحل عملی این کار میخاستم اگر کسی میتونه به من راهنمایی بده که باید به چه صورت عمل نمود ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند .
سلام!
شما باید به ازای هر متغیر یا معیار موثر در مکانیابی مورد نظر یک نقشه یا به اصطلاح یک لایه تشکیل بدی.. (مثلا برای شیب زمین، فاصله از جایی خاص، آبهای زیرزمینی و ..)
برای وزن دهی به این معیارها و با توجه به اهمیت اونها از طریق AHP و مثلا با نرم افزار Expert Choice وزن هر لایه رو بدست میارید
در مرحله آخر باید وزن هر لایه رو در اون لایه و در همپوشانی نهایی لحاظ کنید..
یه سری توضیحات هم دوستان در لینک زیر دادن
http://forum.arcgis.ir/showthread.php?ti...hlight=AHP

یکی دیگه از راه ها بعد از ایجاد لایه ها استفاده از اکستنشن الحاقی AHP هست که توی همین سایت وجود داره..
موفق باشید..
(۰۸-۱۰-۱۳۹۲، ۰۷:۴۴ ب.ظ)saeediusii نوشته است: [ -> ]با سلام من در مورد مراحل مکانیابی توسط جی ای اس طبق روش ahp در مورد مکان یابی محل های دفن زباله سوال داشتم البته مقاله های مربوط به این موضوعو خوندم در مورد انجام مراحل عملی این کار میخاستم اگر کسی میتونه به من راهنمایی بده که باید به چه صورت عمل نمود ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند .
با سلام،سوالی دارم
فایلهایی رو به فرمت رستر برای همپوشانی آماده کردم،وقتی میخوام خروجی بگیرم دوتا error میده که نمیدونم برای چی هستش...لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه..
اندازه پیکسل های لایه های شما به احتمال زیاد متفاوت بوده و می بایست با دستور Resample پیکسل سایزها یکسان گردند