انجمن جی آی اس (GIS)

نسخه‌ی کامل: نیاز به کمک حیاتی- در نرم افزار ارک مپ
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
باسلام خدمت دوستان پژوهشگر و فعالم. سوالی داشتم. اینکه بنده در محیط ارک مپ یک شیپ فایل 1/25000 را وارد نموده و براساس یک نقشه رستری 1/2000 که ژئورفرنس کردم و زیر زمینه فایل 1/25000 قرار دادم، لایه های خیابان های اصلی و فرعی که در فایل 1/25000 بود را اضافه نموده و خیابان ها و مسیر های دیگری را به این لایه ها اضافه نمودم. البته این خیابان ها و مسیرهایی که از قبل در این لایه ها بود دارای ستون های طول(length) و blockno بودند که دارای مقادیر مشخصی بودند. اما درمسیرهایی(سطرهایی) که من اضافه کردم این ستون ها خالی هستند.(البته یه چیزهایی در مورد ژئودیتابیس میدانم!)
حالا برای ویرایش این لایه هایی که تکمیلش کردم و گسترش دادم وارد می شوم. می خواهم یک مسیر یا خیابان از آنهایی که خودم اضافه کردم را برش بزنم(split کنم) این پیغام را میدهد.
the feature could not be split. split point results in a zero length polyline.
the operation was attempted on an empty geometry.
البته برای مسیرهایی(سطرهایی) که از قبل در این لایه ها بود این مشکل وجود ندارد. لطفا اساتیدم بفرمایند چه کار کنم!!!

ضمنا این رو هم عرض کنم که قبلا مسیرها رو به این لایه ها اضافه کرده بودم. الان میخوام در یک کار از اونها استفاده کنم و چند مسیر جدید اضافه کنم اما پلی لاین جدیدی اضافه نمیکنه و این پیغام رو میده.the feature could not be created. the geometry is invalid.
خلاصه بگم. این پیغام یعنی چی؟ مشکل از کجاست؟ خواهشا دوستان کمک کنند.
the feature could not be split. split point results in a zero length polyline.
the operation was attempted on an empty geometry
میشه شفاف تر توضیح بدین که چیکار کردین؟
سلام
دلیل این ارور اینه که شما وقتی میخواید عمل split رو انجام بدید لایه هدفتون رو اشتباه انتخاب میکنید.شما دقت کنید که موقع split حتما همون لایه ای رو که قصد دارید اسپیلیتش کنید فعال باشه یا اگه چند تا پلی گون با هم فعال هستند لایه هدف تون بالاتر از بقیه لایه ها قرار بدید یا اصلا تیک بقیه لایه ها رو بردارید و فقط لایه هدف تیک داشته باشه.