انجمن جی آی اس (GIS)

نسخه‌ی کامل: پهنه بندی در GIS
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
من یک سوالی برام پیش اومده اینکه من چطوری میتونم ارتفاع یک گیاه را که یک مقدار عددی است براساس دو عامل ارتفاع و اسیدیته خاک پهنه بندی کنم.
البته ارتفاع گیاه را براساس یک نرم افزار برای هر پلات که 350 است به دست آورم.
نقشه ارتفاع و شیب و جهت هم دارم و مقدار اسیدیته خاک برای هر پلات هم درونیابی کردم
منظورتون اینه که مثلا با افزایش ارتفاع مقدار اسیدیته خاک تغییر می کنه؟ میخاید این رابطه رو بدست بیارید؟ اگه منظورتون این باشه باید رگرسیون ارتفاع با اسیدیته خاک رو بدست بیارید و بعد از طریق رسترکلکیوریتر متغیر های رابطه رو جا گذاری کنید که همون DEM
نه منظورم این نبود من یک مقدار عددی همون ارتفاع گیاه(VH) رو دارم که محاسبه کردم که متغیر وابسته من میشه حالا میخوام ارتفاع(elevation) رو که نقشه ان را دارم و مقدار اسیدیته(Ph) که اینو هم فقط مقدار عددیش دارم که البته میانیابی کردم که هر پلاتم یک مقدار عددی اسیدیته را دارد حالا با این اطلاعات چطور در جی آی اس پهنه بندی کنم؟
اگر بخوام نقشه ارتفاع گیاه رو در بیارم باید درونیابی کنم که اینجا چطور باید با دو عامل نقشه پهنه بندی بده؟
نمیدنم تونستم خوب متوجهتون کنم یا نه؟
با سلام دوست عزیز
شما باید برای هر کدام یه درون یابی جداگانه انجام بدین بعد به همدیگه ضربشون کنین .
موفق باشین
سلام
شما باید اول با استفاده از نرم افزار Expert Choice وزن هر لایه تون رو بدست بیارید. بعد دوتا لایتون رو اول رستری،بعد با دستور Fuzzy membership فازی کنید. بعد با استفاده از دستور Weighted sum لایه هاتون رو براساس وزنشون باهم جمع کنید.درواقع توی این دستور هر لایه در وزنش ضرب و بعد باهم جمع میشن و درنهایت به شما نقشه پهنه بندی میده.