امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مسابقه زرجوب
#1
وزارت راه و شهرسازی؛شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار می کند:
مسابقه طراحی حاشیه رودخانه زرجوب شهر رشت (حد فاصل پل بوسار تا پل زرجوب)، به کارفرمایی شرکت بازآفرینی شهری ایران، و با مدیریت مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران، به منظور دستیابی به طرح های اجرایی با کیفیت بالا، برای تحقق جریان سازی بازآفرینی شهری پایدار در حاشیه رودخانه زرجوب برگزار می شود.
درباره مسابقه:
آب واجد خصلتی است که به عمیق‌ترین و درونی‌ترین بخش طبیعت ما باز می‌گردد و در میان غوغا و آلودگی های شهری، ما را به سرشت وجودیمان پیوند می‌زند. اما متاسفانه، آب جایگاه معنایی خود را در اذهان ایرانیان از دست داده است. یکی از مهمترین مظاهر آب در عرصه طبیعت و زندگی شهری رودخانه‌ها هستند. رودخانه‌ها که در گذشته به عنوان یک عامل مؤثر در شهر و محیط زیست آن عمل می‌کردند به مرور زمان نقش خود را از دست داده و به فراموشی سپرده شده اند. رودخانه‌ها دیگر نقشی در تنظیم ساختار فضایی و سازمان اجتماعی شهر ایفا نمی‌کنند؛ و در نتیجه رودکناره‌ها از شبکه فضاهای عمومی شهرها حذف شده‌اند. پیامد این روند را می‌توان در پدیده‌هایی همچون ورود زباله، فاضلاب و پساب به رودخانه‌ها، تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و حذف رودکناره‌ها از مجموعه فضاهای عمومی شهری و پدیده هایی از این دست مشاهده نمود.
در سطح کلان، عاملی همچون، خلاء برنامه آمایش سرزمین با رویکرد بازآفرینی شهری که موجب فقدان چیدمان توسعه بر مبنای مزیت‌های نسبی، توسعه راه‌ها، احداث پل‌ها و تونل‌ها بدون توجه به شرایط اکولوژیک منطقه و ارزیابی تاثیرات زیست محیطی و تغییر کاربری اراضی بدون لحاظ کردن اصول آمایش سرزمین شده است. رودکناره شهری به برنامه‌ای برای بازآفرینی نیازمند است که در آن راهبردهای ارتقای کیفیت محیطی لبه آب تامین گردد. از این طریق اقدامات لازم در بازآفرینی رودکناره، منطبق بر انتظارات جامعه و اهداف توسعه و سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی نیز هماهنگ خواهند شد. در این راستا برنامه‌ریزی فضایی-راهبردی که دربرگیرنده اصول توسعه پایدار بوده و رویکردی یکپارچه و جامع را نسبت به‌ چالش های شهری در پیش می‌گیرد؛ باید به نگرش اصلی در بازآفرینی رودکناره‌های شهری تبدیل شود.
شرکت بازآفرینی شهری ایران با همکاری معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی مصوبات لازم در زمینه لزوم توجه به احیا و بازآفرینی رودخانه‌ها در طرح‌های توسعه شهری را اخذ نموده اند. برگزاری جلسات مشترک با دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل وزارت نیرو در کمیته راهبری ستاد ملی بازآفرینی شهری در ۳ بهمن ماه ۱۳۹۶ منتج به گزارش مشترک و اخذ مصوبات پیشنهادی در ستاد ملی بازآفرینی شهری شده است. در این راستا برگزاری مسابقه طراحی حاشیه رودخانه زرجوب شهر رشت (حد فاصل پل بوسار تا پل زرجوب)، یکی از مهم ترین این اقدامات به شمار می آید.
چارچوب برگزاری مسابقه:
مسابقه طراحی حاشیه رودخانه زرجوب شهر رشت، ثبت شده و تحت نظارت دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی می باشد.
ارکان مسابقه:
کارفرما مسابقه: شرکت بازآفرینی شهری ایران
برگزارکننده مسابقه: مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران
مدیر مسابقه: مهندس الهه رضایی
شورای سیاست گذاری مسابقه: دکتر محمدسعید ایزدی (معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی)، مهندس هوشنگ عشایری (مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران)، مهندس علی خاوری (مدیر کل راه شهرسازی استان گیلان)، مهندس غزال جعفری (مدیرکل دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب)، مهندس مسعود نصرتی (شهردار شهر رشت)، دکتر مجید روستا (عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، مهندس حجت شعبان پور (معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان)، مهندس وحیدخرمی (معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان) مهندس جواد میر حسینی (مشاور شرکت بازآفرینی شهری ایران)
هیأت داوران مسابقه: (به ترتیب حروف الفبا)
دکتر محمد سعید ایزدی
دکتر علیرضا تغابنی
مهندس غزال جعفری
دکتر ساعد سمیعی
مهندس مروارید قاسمی
مهندس سید جواد میر حسینی
دکتر حمید ناصرخاکی
مهندس سعید نجدعطایی؛ داور جانشین
کمک هزینه شرکت در مسابقه: (در مرحله اول داوری)
شش تیم برتر:
 هر یک ۱۵۰ میلیون ریال (مجموعا ۹۰۰ میلیون ریال کمک هزینه شرکت در مسابقه برای شش تیم برتر)
جوایز مسابقه:
نفر اول: ۷۰۰ میلیون ریال + لوح تقدیر
نفر دوم: لوح تقدیر
نفر سوم: لوح تقدیر
زمان‌بندی مسابقه:
مهلت ثبت نام: ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷
اعلام پذیرفته شدگان: ۶ بهمن ماه ۱۳۹۷
مهلت ارسال آثار: ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۸
بررسی هیات داوران: ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۸ لغایت ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸
اعلام بیانیه و برندگان مسابقه: ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸
مراسم اهدای جوایز: حداکثر دو ماه پس از اعلام نتایج
اختتامیه و برگزاری نمایشگاه آثار: مرداد ماه ۱۳۹۸

منبع:http://zarjoob.com
پاسخ
#2
Video 
سقف های وافل مدرن (waffle slabs) از سال 1940به عنوان راهکاری اقتصادی با ویژگی سهولت اجرا جهت دست یابی به دهانه های بلند معرفی شده اند. مزایای متعدد اقتصادی و فنی سقف های وافل موجب رشد چشمگیر کاربرد این نوع سیستم سقف شده است.

شرکت بنیتک طراح، مجری و مالک سقف وافل
عنصر اصلی در ساخت این سقف هاقالب های غیرماندگار وافل می باشند. در این سقف ها قالب های وافل عامل ایجاد تیرچه های منظم متعامد و جایگزین بتن ناکارامد در نواحی مشخصی از سقف میشوند. از آنجایی که کاهش پدید آمده در وزن مرده سقف به مراتب موثرتر از کاهش ناچیزسختی دال می باشد می توان از این تکنولوژی برای ساخت سازه هایی با دهانه بلند بهره جست. این سقف ها از نوع سقف های دال دوطرفه می باشند که از تیرچه های بتنی منظم تشکیل شده و با دالی به ضخامت یکسان پوشیده شده اند.

ویژگی های نمای زیرین سقف وافل

نمای زیرین سقف وافل شامل حفره های منظمی می باشد که خود از منظر زیبایی مورد استقبال معماران می باشد و در بسیاری از موارد از همین
سطوح بتنی به عنوان سطح نهایی کار استفاده می شود. همچنین می توان از این حفرات برای نورپردازی و تزیینات معماری استفاده نمود. سقف های وافل هم از منظر اقتصادی و هم از منظر فنی دارای مزایای زیادی نسبت به دیگر سیستم های سقف می باشند و برای انواع کاربری ها مطلوب و می تواند جایگزین مناسبی برای روش های سنتی ساخت سقف ها مانندسقف تیرچه بلوک باشد. سقف های وافل دارای ایمنی بسیار بالا در اجرا، حریق و زلزله می باشند که مورد استقبال بسیار خوب مهندسان و کارفرمایان قرار گرفته است.

سقف وافل یک المان سازه ای می باشد که سطح فوقانی آن تخت و سطح تحتانی آن شامل شبکه ای از تیرچه های متعامد می باشد. دال فوقانی عموما نازک و تیرجه های تحتانی در هر دو جهت متعامد با عمق یکسان وجود دارند. سقف های وافل در هر دو جهت متعامد دارای آرماتوربندی می باشند. در سقف های وافل ضخامت سقف عموما هم خامت با تیرها و یا کلاهک ستون ها در نظر گرفته می شود.

ویژگی های سقف وافل :

-سقف های وافل عموما مناسب فضاهای فلت می باشد.

- سقف وافل رفتار مناسبی در برابر پدیده جمع شدگی نسبت به دیگر سیستم های مشابه
دارد.

- حجم بتن ریزی در سقف های وافل
بسیار کمتراز سیستم های مشابه می باشد.

- ضخامت سقف های وافل در بازه
25 الی 60 سانتی متر می باشد.

- ضخامت دال فوقانی در بازه 6 الی 12 سانتی متر
می باشد.

- عرض تیرچه های متعامد در بازه 10 الی 20 سانتی
متر می باشد.

- فاصله مرکز به مرکز تیرچه ها در بازه 60 الی 90
سانتی متری متغیر می باشد.

برای اطلاعات بیشتر سقف وافل کلیک کنید مطالب مرتبط :


اجرای سقف وافل

سقف وافل

خرید قالب وافل
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اطلاعیه امریه خدمت سربازی پژوهشگاه هوافضا فردین آژغ 0 139 ۰۸-۲۸-۱۳۹۷، ۱۱:۱۶ ق.ظ
آخرین ارسال: فردین آژغ
  استخدام فارغ التحصیل شهرسازی فردین آژغ 0 199 ۰۸-۲۴-۱۳۹۷، ۰۹:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: فردین آژغ
  جذب همکار پشتیبان فردین آژغ 2 968 ۰۷-۱۹-۱۳۹۷، ۰۳:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: فردین آژغ
  گروه Arcgisir در واتس آپ فردین آژغ 3 396 ۰۷-۱۹-۱۳۹۷، ۰۳:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: فردین آژغ
  اطلاع رسانی از لینک گروه Arcgisir در شبکه های اجتماعی فردین آژغ 1 663 ۰۲-۱۱-۱۳۹۷، ۰۳:۳۶ ب.ظ
آخرین ارسال: فردین آژغ
  شرایط پذیرش دانشجو در دوره­ مشترک کارشناسی ارشدGIS&RS ایران و هلند فردین آژغ 0 312 ۰۱-۲۶-۱۳۹۷، ۰۳:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: فردین آژغ
  GIS در شهرسازی- دوره آموزشی-60 ساعت جی.آی.اس 0 750 ۰۴-۲۳-۱۳۹۶، ۰۶:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: جی.آی.اس
  سامانه برون سپاری پروژه تخصصی جی ای اس فردین آژغ 0 597 ۰۳-۳۰-۱۳۹۶، ۱۱:۴۸ ب.ظ
آخرین ارسال: فردین آژغ
  حمایت از ArcGIS.ir فردین آژغ 18 15,088 ۰۳-۲۲-۱۳۹۶، ۰۵:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: elnazkhazaei
  حامیان arcgis.ir فردین آژغ 1 1,228 ۰۹-۱۰-۱۳۹۵، ۰۹:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: فردین آژغ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

برای عضویت در خبرنامه جی آی اس ایمیل خود را وارد نمایید:

Delivered by خبرنامه جی آی اس